Nordic Blends online store

18 augustus 2014

Travel pics summer 2014: Reykjavik

I was hoping it would be breathtaking and Iceland has lived up to every expectation.
We were not so lucky with the weather all the time, with a few rainy days spoiling our walks outside, not to speak about the greyish pictures I ended up with. But in everything else I can only say: you HAVE to go!
It's a one off experience and it doesn't require professional hiking gear if that is not your thing. I wore my normal clothes during the whole trip (but do take shoes you can comfortably walk on for a few hours). I even carried my handbag everywhere, surrounded by people with very serious backpacks. Anything goes. Oh, and bring your camera!
You will be rewarded with spectacular mountains covered in green moss, amazing waterfalls, black beaches and glaciers.
We landed in Reykjavik so today I'm showing you an impression of Iceland's capital.
Iceland pics will follow soon!












Ik had al gehoopt dat het adembenemd zou zijn en IJsland heeft aan al mijn verwachtingen voldaan! 
Het weer was wisselend en door een paar verregende dagen zijn niet alle foto's even stralend geworden. Maar ik kan je maar een ding aanraden: GA! 
Het is een unieke ervaring en je kunt het ook gerust doen zonder professionele hiking outfit. Ik heb zelfs alle dagen in mijn winddichte, normale regenjas en met mijn handtas gelopen (terwijl ik heel wat serieuze rugzakken voorbij heb zien komen). Alles wat je nodig hebt is een wind- en waterdichte jas en schoenen waar je gemakkelijk op loopt, zoals een paar goede Nikes, Adidassen, of zoiets. En een goede camera!
Je wordt beloond met spectaculaire landschappen en bergen, overdekt met frisgroen mos, stoere watervallen, zwarte stranden en gletsjers.
Vandaag laat ik je wat van mijn foto's van Reykjavik zien. De rest van IJsland volgt binnenkort!

Foto's: copyright Nordic Blends (Collette Peek)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten